Huisregels

!!! COVID-19 !!!

Huisregels in verband met COVID-19: Ik heb ervoor gekozen om de maximale veiligheid en hygiëne toe te passen in mijn salon. U weet uiteraard dat ik de social distancing niet kan naleven, daarom zijn er extra maatregelen getroffen. Wat houdt dit in?

  • Ik werk voor iedere klant met een andere t-shirt en schort. Deze worden nadien op minstens 60°C gewassen met desinfectiemiddel.
  • Voor elke behandeling zal ik met een mondmasker werken. Dit mondmasker wordt na iedere klant veranderd.
  • Bij elke behandeling (buiten manicure, gellak en gelnagels) zal ik werken met een spatscherm. Deze wordt na elke klant grondig gereinigd en gedesinfecteerd.
  • Bij manicure, gellak en gelnagels maak ik gebruik van een plexi-scherm met een opening om de handen door te steken. Na elke behandeling wordt dit scherm volledig gereinigd en gedesinfecteerd.
  • Bij elke behandeling gebruik ik handschoenen, ook bij gelaatsverzorgingen en massages.
  • Het materiaal en de oppervlakken worden na elke behandeling gereinigd en gedesinfecteerd (dit was uiteraard al zo voor heel deze crisis).
  • Het toilet wordt na iedere klant gereinigd en gedesinfecteerd.
  • Ik was mijn handen voor en na elke behandeling, als het nodig is, ook tijdens de behandeling.

Wat verwacht ik van u, als klant?

  • De onderstaande huisregels blijven uiteraard van kracht.
  • Bent u ziek of voelt u zich niet lekker, gelieve uw afspraak dan te verplaatsen. Indien u toch naar het salon komt, zal u terug naar huis gestuurd worden. Wees eerlijk!
  • U arriveert met een mondmasker. Indien u geen mondmasker bij heeft, bent u verplicht om er bij mij één aan te kopen aan €1 (wegwerp).
  • Vooraleer de behandeling van start gaat, wast u eerst grondig uw handen en desinfecteert u uw handen, eender welke behandeling u heeft geboekt. Er zijn wegwerphanddoeken voorzien en dettol handzeep waarbij u niets hoeft aan te raken. Draai ook de kraan weer dicht met de wegwerphanddoek.
  • Na elk toiletbezoek wast u weer grondig uw handen en desinfecteert u uw handen.
  • Betalingen worden bij voorkeur online of via een app gedaan. Cash geld wordt ook zonder problemen nog aanvaard.
  • Na uw behandeling wast u grondig uw handen en desinfecteert u uw handen.

Beste klanten, we staan er voor en we moeten er door! Ik zal er uiteraard voor zorgen dat u nog steeds een leuke me-time heeft tijdens uw bezoek in mijn salon.

Het maken van een afspraak. Wees op tijd, kom niet te laat!

  • Om lange(re) wachttijden te vermijden, is het best uw afspraken tijdig in te plannen.
  • Verschijn tijdig op uw afspraak.
  • Graag zie ik u 10 tot 5 minuten op voorhand verschijnen, zodat we op tijd kunnen beginnen aan de behandeling.
  • Wanneer u later bent dan de afspraak gepland is gelieve mij dan, minstens 10 minuten op voorhand, te verwittigen.
  • Wanneer u meer dan 15 minuten te laat bent, vervalt uw afspraak en dient u een nieuwe afspraak te maken of uw ingeplande tijd wordt ingekort. De beslissing ligt bij de schoonheidsspecialist. Dit is namelijk zeer behandelingsgebonden.
  • Tijdens de behandelingen kan ik mijn telefoon niet opnemen. U kan altijd een afspraak maken via mijn website of een mailtje sturen. Wanneer u toch liever de afspraak telefonisch maakt, gelieve dan zeker uw persoonlijke gegevens achter te laten op mijn voicemail (naam, voornaam en gsm-nummer).

Verhindering of annulering van de afspraak

  • U kunt uw afspraak 24 uur voor de behandeling kosteloos verschuiven of annuleren, zodat de gereserveerde tijd kan worden ingeboekt voor een andere klant.
  • Indien u de behandeling binnen de 24u annuleert, wordt 50% van de behandeling in rekening gebracht.

Hygiëne van het salon

  • Hygiëne en veiligheid vind ik zeer belangrijk. Hier ga ik dan ook zorgvuldig mee om in mijn schoonheidssalon.
  • Om het verspreiden van bacteriën, virussen en schimmels te voorkomen, worden alle instrumenten in de barbacide en vervolgens in het ultrasoon reinigingsapparaat schoongemaakt. Tevens ben ik heel royaal met ontsmettingsalcohol.

Hygiëne van de klant

Er wordt van de klant verwacht dat hij/zij zich houdt aan de persoonlijke hygiëneregels. Wanneer dit niet gebeurt, behoud ik het recht om klanten te weigeren waarvan de persoonlijke hygiëne de wensen overlaat. Ook wanneer u ziek naar het salon komt, zal u terug naar huis gestuurd worden.

Betaling

  • Betalingen kunnen online gebeuren. Indien u de behandeling niet online betaalt, kan u met cash betalen of via een app op uw mobiele telefoon.
  • Betalingen gebeuren meteen na afloop van de behandeling.
  • Het kan steeds gebeuren dat er een voorschot gevraagd wordt, indien nodig.

Cadeaubonnen

  • Cadeaubonnen zijn bij mij verkrijgbaar voor een bepaald bedrag, niet voor een bepaalde behandeling.
  • Cadeaubonnen hebben een geldigheidsdatum van 1 jaar en is niet in geld terugbetaalbaar en niet cumuleerbaar met andere acties en promoties.
  • Op de dag van de behandeling dient u uiteraard de bon mee te brengen. Vergeet u deze echter, dan zal het normale tarief in rekening gebracht worden.
  • Verloren cadeaubonnen kunnen niet worden vergoed.

Algemeen

  • Roken of eten in het salon is verboden.
  • Uw persoonlijke gegevens worden volledig behandeld volgens de wet van de privacy en niet verstrekt aan derden.

Gelnagels

  • Indien u een nieuwe klant bent en een vervolgafspraak bij mij boekt om uw gelnagels te laten bijwerken, zal deze afspraak aangepast worden naar een nieuwe set. Ik werk niet verder op de producten van een andere nagelstyliste wegens hechting en reactie.
  • Indien u langer wacht dan 4 weken om uw gelnagels te laten bijwerken, wordt er automatisch een nieuwe set aangerekend.
  • U heeft 7 dagen garantie op uw nagels. Indien u een nagel kwijtspeelt of afbreekt door een fout van mezelf (wat altijd kan), wordt deze dus kosteloos hersteld. Indien het uw eigen fout is, zal deze herstelling niet kosteloos gebeuren. Eerlijkheid wordt zeer hard geapprecieerd.

Ontharing

Zorg ervoor dat, als u voor een ontharing komt, uw haren niet langer zijn dan 1 cm (ik denk vooral aan de bikinilijn). Dit maakt het zowel voor mij als voor u aangenamer.

Pedicure

  • Wanneer u voor een basispedicure komt en er is meer werk aan de winkel, krijgt u de volgende keuzes: Indien de tijd het toelaat, zal ik alle problemen aanpakken. Hier hangt dan wel een meerprijs aan vast van 10 euro/15 minuten extra. OF ik behandel zoveel ik kan binnen uw tijd en u maakt een week nadien terug een afspraak om de rest te behandelen.
  • Bij achterstallig onderhoud gelden dezelfde regels als hiervoor beschreven.
  • Ik ben géén gespecialiseerde voetverzorger (in de volksmond ‘medische pedicure’). Met medische problemen gaat u naar een dokter of naar een podoloog.

Massage en lichaamsbehandelingen

De massages en lichaamsbehandelingen zijn strikt van niet-erotische aard. Op eventuele directe of indirecte verzoeken, wordt dan ook niet ingegaan en wordt u de toegang tot het salon ontzegt.